E-handel banker omsætningen i vejret hos dansk lakridskonge

Leverandører 19. maj 2022 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Lakrids By Bülow
  • Lakrids By Bülow havde sidste år en rekordomsætning på 293 mio. kr. efter en vækst på 14 pct. E-handel udgør over en tredjedel af forretningen.

Skrevet af: Søren Tougaard

Det danske premium konfekturemærke Lakrids By Bülow havde sidste år en rekordhøj omsætning på 293 mio. kr. efter en fremgang i salget på 14 pct.

Også driftsresultat (ebit) steg markant med 23 pct. til 35 mio. kr.  

Væksten er primært drevet af en stigning på 26 pct. i e-handlen, der nu udgør 36 pct. af den samlede omsætning, oplyser selskabet i en pressemeddelelse. 

Som følge af en fortsat vækst i e-handel samt eget detailsalg udgjorde salget direkte til kunderne 57 pct. af den samlede omsætning sidste år.

Geografisk var Tyskland og Storbritannien vigtige bidragsydere til fremgangen med en vækst på henholdsvis 25 og 33 pct. I alt var andelen af salget udenfor Danmark 67 pct. i 2021. 

- 2021 blev det bedste år nogensinde for Lakrids By Bülow, både med hensyn til omsætningen og indtjeningen. På trods af at være lukkede i næsten en tredjedel af året pga. COVID-19 steg salget i vores egne 26 butikker 10 pct. i forhold til 2020. Også vores business-to-business-kanal, der omfatter 2.000 tredjepartsforhandlere af høj kvalitet samt erhvervskunder, formåede at navigere overbevisende gennem den vanskelige tid og leverede en sund vækst. Det er meget tilfredsstillende og lovende, at vi har været i stand til at opretholde solide tocifrede vækstrater i løbet af de sidste par år på trods af pandemien, siger adm. direktør Fredrik Nilsson. 

Opdateret 19. maj 2022