Danskerne swipede Black Week-tilbud som aldrig før

Forbrugere 29. nov 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen
  • Fredag overførte forbrugerne ca. 740 mio. kr. via MobilePay, der har oplevet fremgang under Black Week. Nets melder om samme niveau som sidste år.

Skrevet af: Søren Tougaard

Opdateret.....

Shoppefænomenet Black Friday har efterhånden udviklet sig til en sand forbrugerfest med tilbud, der løber over en hel uge.

Hos MobilePay har danskerne swipet lystigt. Alene på selve Black Friday blev der overført ca. 740 mio. kr. via betalingstjenesten, som efterhånden er gangbar i flere og flere netbutikker.

Det beløb var ca. fire gange mere end fredagen forinden. Til sammenligning lød forbruget hos MobilePay på 366 mio. kr. på sidste års Black Friday.

MobilePay oplyser, at den samlede omsætning via betalingstjenesten igennem hele Black Week ved midnat søndag lå på 2,2 mia. kr. fordelt på 3,3 mio. transaktioner. Det er en vækst på hele 75 pct. sammenlignet med sidste år. 

Hos Nets lå forbruget på selve Black Friday næsten 6 pct. under sidste år. Til gengæld er den samlede shoppeaktivitet steget under Black Week, oplyser virksomheden, der står bag Dankortet.  

- Det er tydeligt at se, at danskerne har jagtet tilbud hele ugen, men færre har siddet klar til at turbo-shoppe om fredagen, selv om det stadig er den mest travle handelsdag, siger Henriette Dunkjær Andersen, Head of Sales hos Nets Group, i en pressemeddelelse. 

 

 

   

Opdateret 29. nov 2021